Všechno, co jste chtěli vědět o online marketingu, ale báli jste se zeptat

Pokud při vašem podnikání používáte jako svůj hlavní nástroj internet, není tahle parafráze filmu slavného hollywoodského tvůrce Woodyho Allana zase tak mimo mísu. Allen záměrně doslovným názvem (Všechno, co jste chtěli vědět o sexu, ale báli jste se zeptat) poukazoval na stud a rozpaky, které téma obestírá. Podobně je tomu u internetu. Mnoho z nás tenhle virtuální prostor dennodenně používá, málokdo se v něm ale skutečně dobře vyzná. A mnoho z nás se dokonce bojí zeptat. Navíc to co bylo o téhle síti napsáno včera, už nemusí platit dnes.  Celodenní workshop v rámci kurzu Online marketing v praxi byl proto nejen z hlediska nově nabytých znalostí dobrou zkušeností.

Online marketing skoleni1

Dozvědět se něco o online marketingu přišly především ženy, které už provozují vlastní podnikání.  Jak později vyjde najevo, žádná si nedovede podnikání bez internetu představit. Řada z nich má vlastní e-shop, jiné podnikatelky zase propagační webové stránky. Obě skupiny potřebují vyřešit, kde a jak zadávat klíčová slova nebo jak se dozvědět co nejvíce o své konkurenci, která se tak trochu skrývá ve virtuálním online světě.

Právě téma konkurenceschopnost je oblastí, o které bude marketingový specialista David Šetek přednášet. Přitom však hned na začátku své prezentace zdůrazňuje, že ačkoliv „se dnes dotkneme celé řady různých témat, jako jsou webová analytika nebo copywriting, musíme si uvědomit, že to nejsou oddělené oblasti a vše se prolíná dohromady.“

Online-marketing-skoleni2

Tahle úvodní poznámka se skutečně vinula jako jakási neviditelná nit celým dnem. Ať už se probíraly sociální sítě, webové zkracovače, responzibilita webové stránky, analytické nástroje Googlu a Seznamu, placená a neplacená reklama nebo třeba otázka, kam na své stránky umístit kontakty, vždy jste si jasně a zřetelně uvědomovali, na co téma navazuje, a tušili, s čím asi bude souviset. David během přednášení nikdy nebral ze zřetele skutečnost, že internet představuje svojí nekonečností a neustálou proměnlivostí těžko uchopitelný a provázaný prostor, který ani on sám z podstaty věci nemůže znát úplně. Často se tedy během workshopu vedla debata na rozličná témata ze světa internetu a online marketingu. Každá z účastnic měla díky svému podnikání rozdílnou zkušenost a bylo zajímavé sledovat, jak se každý včetně přednášejícího dozvídá pokaždé něco nového a jak si jinak poněkud izolovaní uživatelé internetu vyměňují svoje poznatky tzv. v reálném čase a prostoru.

Další kurzu Online marketing v praxi bude probíhat od února 2019.

Pro bližší informace napiště koordinátorce Petře Vachové na email petra.vachova@attavena.cz.